onsdag 27 oktober 2010

Klart jag hänger kvar i Piratpartiet


Inatt kom jag hem och hade bestämt mig för att stiga ur piratpartiet, kände att lusten var tappad. Funderade på om jag hade något att tillföra mm. Sedan *svävade* jag över skype chattarna. Såg mina piratkamrater, diskutera och fundera över dagens Sverige. Snabbt insåg jag då att jag kan ju inte kliva ur, det skulle ju kännas som om jag lämnade mina vänner i sticket. Politiskt förändringsarbete handlar mycket om gemenskap, trygghet, kärlek och att vi tror på det vi gör.
Tack mina vänner för att ni finns, samt att jag får ännu ett argument, varför det är så viktigt att vi skapar möjligheter till att vi träffas inom Piratpartiet, på event, kurser, möten mm. Jag anser att det är våra möten med varandra som utgör grunden för vårt parti.

Idag pratar bla Intensifier om En Promemoria från Justitieutskottet har smitit och läckt ut.
SR rapporterade i morse och Piratpartiet var lika tidigt ute att analysera. Promemorian finns för allmän beskådan hos Telecomix/Werebuild.
Mikael Nilsson
om hur vi lurats igen, angående hur övervakning av oss i Sverige skall skötas.
*Polismetodutredningen, och hur polisen ska kunna få ut data ur de datalagrade arkiven — alltså data om alla våra telefonsamtal, internetaktiviteter, SMS, etc — redan vid bötesbrott. Vid allting som polisen är intresserad av och kan klassa som bötesbrott. Tidigare hette det att datalagringen bara skulle användas mot den så kallade “grova organiserade brottsligheten”. Nu är det uppenbart att man tänker använda den även mot fildelare* berättar Rick Falkvinge. Som dessutom skriver Alliansen sätter elektronisk fotboja på hela befolkningen på SVT Debatt.
God morgon och välkommen till polisstaten
Datalagringen är ingen fildelningsfråga!
Datalagringsdirektivet ännu värre!
Datalagringsdirektivets nivåer sänks!!
Mark Klamberg
AB: Hellre fildelning än Hollywoodfilm
Och DÄR fick Datalagringsdirektivet nya huggtänder
Och nu... ännu mer övervakning!
Datalagringsdirektivet och vi
Polisen kommer att kunna använda sparade IP-adresser för att identifiera illegala fildelare när datalagringsdirektivet införs i Sverige. Det väntas regeringen förslå inom kort, på DN.se

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar