tisdag 19 oktober 2010

Varför jag är med i Piratpartiet


Jag är en en frihetskämpe, Har alltid arbetat mot förtryck. Det som är intressant är att det går att överföra på många olika områden, så jag ser att jag har ett jobb att göra inom piratpartiet även om sakfrågorna ej alltid faller mig i smaken. Det förs nu diskussioner i forum utifrån Anna Trobergs bloggpost, där hon uppmanar oss att vara med och påverka. Jag kommer att ge mig in i forum, trots att jag tycker det är lite svårt därinne, men jag lär mig och får väl skriva lite tok som vanligt.
Min arbete inom piratpartiet kommer alltid att vara i frihetens känsla och lust. Själv har jag fått stå ut med kränkningar inom pp som ej är värdiga, för det som jag tillfört vårt parti. Så hur ska jag hantera det. Jo självklart genom att vaka och stötta individer som vill vara med och påverka piratpartiets framtid. Att stötta en individ är det finaste som jag kan göra. Att utifrån där vi är få en känsla av att jag är okej, och jag kan bidra med något.
Våra *fria* arbetssätt har bidragit till att vi har olika synsätt nu på vad piratpartiet är för något och vad det står för. Vi har kunna dra iväg och söka kontakt med likasinnade i forum, blogg, chattar arbetsgrupper mm.
Jag är helt inne på att vi behöver arbeta ihop oss, med medlemspåverkan och utifrån att individer har något att tillföra piratpartiet. Sedan om förbannelse och personliga aggressioner ej kan läggas åt sidan, för att blanda ihop person och fråga leder ej piratpartiet framåt
Jag kan se det som en träning och en utmaning, att vi lär oss att hålla isär person och åsikt.

mina tankar just nu
anne kekki forshaga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar