måndag 8 november 2010

Jag vill göra ett studiebesök EUparlamentet i Bryssel, med pirater












Jag vill åka till Bryssel och EU för att få träffa Christian Engström, Henrik-Alexandersson , Amelia Andersdotter och
Mattias Bjärnemalm. Jag tycker vi sätter ihop en grupp som är bra på att planera resor. De kan få utforska möjligheterna till att vi får kostnaderna betalda för att kunna göra studiebesök som, pirater, funktionärer, aktivister mm.

Självklart tycker ju jag då att jag bör få åka med, eftersom just jag jobbat hårt för Piratpartiet. Hur reagerar du nu när du läser detta? Kanske tänker du så här. Nej vad fan ska Anne Kekki med för det är ju jag som bör få åka med. Vi är väldigt många aktiva inom partiet. Men hur löser en möjligheter för några av oss att eventuellt få göra en kostnadsfri resa för att få träffas och knyta nya starka band mellan oss? Jo det enklaste är ju att lotten får avgöra. En intresseanmälan och vår Partistyrelse får i uppdrag att IRL dra lotter. Där några av oss kommer att få en möjlighet, som kanske vår egen ekonomi aldrig skulle tillåta oss.


Kanske törs jag yttra en åsikt här utan att helvetet bryter ut. Styrelsen ser jag som självklara medresenärer, men utökar vi självklara medresenärer, så har inte bla jag en chans att få följa med. Vad är självklart och vad är inte självklart för dig? Skulle vi våga låta ett lotteri avgöra? Tänk vilken härlig blandning av grupp vi skulle få, som får kraft att fortsätta kämpa för frihet på nätet. Eftersom jag vet att pirater är klokare än många, så kommer vi självklart att räkna ut oddsen för att en själv ska ha möjlighet att få åka. Jag har ju gjort det med, så därav mitt förslag att låta lotten avgöra.

Medans jag skriver så kommer mina egna frågor fram. Ska Ung Pirat vara med och få en chans till resa? Självklart tycker jag det. Det minskar mina möjliga odds att få resa. Men jag ställer mig gärna kvar i Sverige för att en Ung Pirat ska ha möjlighet till en utvecklande resa tillsammans med pirater. Kanske därför jag kallas Pirate mom, er yngre kliver jag faktiskt gärna undan för. Ni är bäst.

hugs from piratemom

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar