söndag 21 november 2010

Så mycket bättre


Fick mig att gråta igår kväll. Christer Sandelins texter tolkade av de övriga i programmet Plura, Petter, Petra, Lillbabs, Thomas Di Leva och Lasse Berghagen. Min egen ensamhet att blir så stor,saknaden av någon att dela mörkret med. Jag löste detta i stunden med att tillåta mig själv att gråta. Eftersom jag är en hel människa, så finns ju även en ledsen Anne inom mig. Jag är numer mer social och trivs bland folk. Det är i min ensamhet, som saknaden över en relation kommer. Så enkelt som att få sova och dela mörkret med en man.
Denna programserie har verkligen rört vid mitt hjärta. Det är texterna och tolkningarna som deltagarna gjort av varandras låtar.

Att en del av dem super som svin, får en på köpet. Många behöver stöd av droger, alkohol för att fungera i nuet. Men det får de allt betala för i längden, efter drogernas smekmånad, med ångest och annat. Hörde en alkoholist berätta att det är först när en försöker sluta dricka, som en inser hur mycket en dricker. Denna enkla sanning stämmer, för jag har gått igenom detta, att sluta dricka. Insikten om mängden som jag drack, lurade jag bort medans jag valde att festa på som fan.

...

2 kommentarer:

  1. Vilka är det som super som svin av Så mycket bättre-deltagarna? Kan gissa på Plura. Men mer?

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så är det kanske Petter med. Plura och Petter pratade och sjöng om supandet.

    SvaraRadera