onsdag 23 mars 2011

Magnus Betnér på bandit


Betnér på Bandit pratar om kidsen som lyssnar, jag tant Anne 53 år blir lite fnissig då. Jag lyssnade när Magnus intervjuade Sarah Dawn Finer. Tycker att det var en trevlig stund som jag fick tillsammans med deras samtal. Lite imponerande att han klarar av att växla från enmansshow till att sitta i en intervjuande stol, men helt klart godkänt.

Magnus Betnér sänder egna showen "Betnér på Bandit" varje fredag 14-18 på Bandit. De bästa bitarna från programmet hör du varje vardagmorgon kl. 07.30 Här ser hur du kan lyssna på "Betnér på Bandit.

Jag drömmer om Magnus , men det är inte om idoldyrkan, kärlek. Jag drömmer att han ger sig in i politiken och är med och utvecklar vårt land, till en plats där vi kan trivas. Jag hör en mycket seriös sida i hans sätt att se på vår värld och vad som sker. Ingen rädsla för att prata rakt på sak samt en ödmjukhet inför det stora och lilla som rör sig och påverkar oss som individer.
Självklart i min dröm så blir ju Magnus en pirat, kämpar för utveckling av andra sätt att betala artister så att kulturen blir tillgänglig även för #fattiga. I drömmen ser jag honom som en kämpe för Piratpartiets Integritetsfrågor. Att vi ska få frihet att tycka, tänka utan registrering av staten.

Att drömma är ett sätt att fly från verklighetens tunga sidor. Så jag kommer nog att drömma fler drömmar, kanske tom skriva om dem.

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar