söndag 6 mars 2011

Vågar du gå en ny väg framåt?

Sara Varga är en vacker kvinna, som valt en liten annorlunda schlagerlåt om kärlek. Vad jag önskar att ni lyssnade på denna text, vågar följa dessa fina tankar om kärlek.

Att våga gå, ändra sitt liv är få förunnat att klara, det behövs en inre styrka att stå emot den oro, ångest som kommer med förändringar i vårt liv. Men att samtala med sig själv och leta nya vägar fram är intressant, stora förändringar börjar alltid med små steg. Jag har en förändring som jag praktiserar nu. Ut och gå fler promenader, jag har för att vänja kroppen med längre promenader, valt att börja med fler korta. Riskerna med att ta i för hårt i en förändringsfas är att en snabbt faller i sitt vanebeteende och fortsätter som en gjort. Vanans makt är så stor i allt vi gör, en motgång gör att vi skiter i allt och gör som vi brukar.
Den stora förändringen som jag gör är beslutet att flytta till Göteborg, från ett mindre samhälle till en storstad. Den har tagit mig flera månader. Med rädsla, ångest och funderingar om jag ska skita i det och bara flytta en mil eller två. Men jag har ridit igenom dessa faser och fått ett enormt stöd av mina vänner i att våga följa min dröm. Detta har gjort att jag nu känner mig fri och glad. Jag söker lägenhet med lust och glädje. Samtidigt som jag förändrat mitt beteende hemma. Sorterar bort kläder, saker som ej ska med i flytt, planerar mycket av det jag gör utifrån att jag är på väg frammått i livet, i min egen frihetskamp.

Så våga ändra, livet blir intressantare då. Små som stora förändringar är att utveckla sig som individ. Lycka till med det lilla, eftersom det är det första steget till att bryta sina vanor.
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar