torsdag 24 maj 2012

#presenteradig på G+ Anne Kekki vem är hon?




54 årig kvinna
Flyttat till göteborg nyligen för att prova på att bo i storstad innan jag blir för gammal för flytt. Jag trivs jättebra här, samt att jag äntligen fått eget lägenhetskontrakt från den 1 juli 2012 i Partille kommun, men jag ser det som Göteborg.
Har jobbat med yngre i hela mitt yrkesverksamma liv Fritid, socialförvaltning, kriminalvård mm Har alltid jobbat i direkt kontakt med enskilda yngre, typ som kontaktperson men anställd.
Därav ett brett intresse för mycket genom vad de lärt mig om sina egna intressen, brukar säga att jag kan lite om mycket. Tycker om att prata om olika ämnen, känner att det berikar mitt liv.
Gillar att promenera, så jag upptäcker tex Göteborg med promenader, natur och djur är nice med.

Har överlevt döden ett par gånger, genom olycka och bröstcancer. Kuriosa är att på en fråga i G+ om vilken kroppsdel vi inte gillade, så svarade jag min putmage. Att leva med ett halvt bröst samt protes i min Bh, stör inte mig. Det lärde mig att vara tacksam och jag vet innebörden i det ordet. Är sjukpensionär pga olyckan.

Lever ensam med min hund, känner att jag blivit bortskämd med detta, är både ensamvarg och social. Jag vill ha en relation fast jag värnar om min egen frihet, så detta är ju ej lätt att få ihop. *ler gott*

Har under några år varit piratemom för de yngre piraterna inom Piratpartiet. Känner att jag börjar tona ner den rollen. Är extra mamma åt en del individer, men samtidigt inne i en fas i mitt liv där jag lär mig att ta hand om mig som Anne.
Nätet är viktigt för mig, ser det positiva sidorna med att ha kontakt med likasinnade samt att en lär känna nya individer som tex G+ . Har lite fokus på de yngres situation som nätaktivist, lyfter frågor som berör unga vuxnas situation.
Som person finns jag på olika ställen på nätet och känner att jag bejakar olika sidor av mig genom dessa platser. På G+ är jag öppen och ärlig men kanske lite mer diplomatisk tror jag. Jag väljer att se det positiva i livet, känner att det blir mycket trevligare att leva då. Jag strävar efter att vara öppenhjärtlig för de yngres skull. Att faktiskt skriva vad jag känner och tycker, för att de ska veta att även vi vuxna har samma problem som de lever med.

Det mest okloka kan vara det klokaste som sägs eller görs..*mina tankar mitt i natten*... 
*kekki*


Astrid Lindgren ville säga mycket till oss vuxna men vi lyssnade inte.
först nu förstår jag vad hon sagt.. när jag släppt fram pippi i mig.. 
*kekki*






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar