torsdag 10 maj 2012

Sista slaget om ACTA i Göteborg?

9 Juni är ett bra datum att besöka Göteborg



Det spelar ingen roll vad du håller på för parti, eller vad du tror på - nu kallar vi ER! Ni som tror på ett fritt samhälle där alla förtjänar anonymitet på allmänna platser, på internet och i era hem! Samlas på Götaplatsen i Göteborg för en fredlig protest för den frihet som vi har kvar! Vi kommer sedan att marschera mot Gustaf Adolfs Torg ca 14:00 Kom även ihåg att inte sabotera/skräpa ner eftersom detta inte hjälper någon i vårt samhälle.



Finns du på Facebook kan du kika in här och tala om att du kommer  <---klicka på länken.


Är du pirat och vill stanna över natten, så erbjuder jag sängplats. vuxen 1-2 stycken. Är ni yngre kanske uppåt 4 stycken. Vad som gäller hos mig är, var som du är i stunden. Samt relativt tyst efter 22,00 typ 23,00 .Jag har hund, kan vara bra att veta.

annekekki@yahoo.com


Uppdatering 15 maj 

ACTA omröstning uppskjuten med kort varsel

Samtidigt skjuts dock omröstning på omröstning upp i Europaparlamentets olika utskott

Uppdatering 31 maj 2012

Nytt bakslag för ACTA enligt SVT
Acta-avtalet röstades ner DN
Hax
Christian Engström
Rick Falkvinge

Uppdatering 5 juni 2012
Piratpartiet samlas även i Stockholm Facebook eventet här

Uppdatering 7 juni 2012

This Saturday, on June 9, Europeans take to the streets again to drive a clear message home – telling the European Parliament to reject ACTA 

4 kommentarer:

  1. Hej Anne...igen.

    Hade vart skoj att varit i Götet då.

    Tyvärr är jag på Gardemoen just då, (motorer du vet). *ler*.
    Men jag hejar på aktiviteterna.O jag lovar!, jag protesterar på mycket jag kan över nätet.Har skrivit till både den ena o den andra riksdagledamoten osv...
    (Som sagt ju, därför jag tittar in här då o då.)

    Puss o kram
    Jan

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, *ler gott* Kul att du skickat mail till riksdagen, jag ska nog göra så med. Ja synd att du ej kan delta. Fast jag kan förstå att motorer drar *ler*. Protester från alla håll, även om en tror att det är en liten insatts så blir det en påverkan och stor proteststorm när det flödar in. På det sättet är nätet fantastiskt för en kan göra sin protest precis när det finns tid. (fortsätt att titta in här hos mig)
    Puss och kram
    Anne

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk insats du gör! Att bjuda hem folk att sova över är det inte många som gör, fast behovet är stort.
    Ser att du är sjukpensionär på grund av smärta. - Inte så roligt, men du verkar ha intagit ett bra sätt att förhålla dig till smärtan, och leva ett gott liv ändå. :)

    Jag har hållit på med en massa andningsövningar och grejer, och har kommit på ett sätt som lindrar mycket av min värk.
    Metoden kanske inte fungerar om man har smärtor efter en skada, men det kanske kan vara värt att prova i alla fall.
    Ska skriva ett inlägg och berätta hur jag gör någon dag här, så kika gärna tillbaka in hos mig, så du inte missar det. - Om du är intresserad av att prova du också alltså. :)
    Annars är du självklart välkommen tillbaka i vilket fall som helst! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin tack för din kommentar. Det är de unga vuxna Piraterna som lärt mig mycket om att tex låna ut en sängplats, vi är som vi är i stunden.
      Att leva med smärtor är en konst ibland *ler* Jag hälsar gärna på och tar emot tips. Jobbar även själv med andningsteknik mm för att få musklerna att slappna av.

      Radera