tisdag 3 juli 2012

Sverigedemokraterna och en speciell pirat?

Emil Isberg
Sverigedemokraternas Jimmy Åkesson höll sitt tal i måndags under Almedalsveckan i Visby.
Jag har konstaterat att det ej var så många åhörare, men det var en viktig representant där för Piratpartiet. Emil Isberg var där och lyssnade ordentligt på vad Jimmy hade för nyheter att komma med. Efteråt sätter han sig och fundera och skriver om hur han uppfattade talet och hur läget är för Sverigedemokraterna nu.

När det gäller talet Jimmie Åkessons tal är jag dock rätt missnöjd. Jimmie sammanfattade vad de påverkat och där fanns det knappast något om invandringen med. Inte för att jag är överens med SD om deras invandringspolitik eftersom den är helt uppåt väggarna, utan för att väljarna valde in SD för att de skulle röra runt i den politiska röran. SDs valfråga var just invandringsfrågan, men de har inte gjort något alls.
Skriver Emil bla. Det jag uppskattar är att  i sin text så tar Emil upp frågan om hur ett demokratiskt Sverige bör fungera. Jag känner att för att bemöta Jimmy Åkesson, så bör en faktiskt lyssna på honom. Sedan har jag nog tidigare sagt det men jag drar på igen. Det finns en anledning till att SD sitter i Riksdagen, övriga Riksdagspartier bör kanske våga tänka på det, samt använda justa demokratiska former för att minska behovet av ett parti som vi nu lyckats få med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar