måndag 3 december 2012

Får Social Media Club Göteborg, med en grupp via G+ Hangout?

Här under denna länk har du Social Media Club Göteborg på G+ . Gå gärna in där och tryck på + under dekalen till höger, samt följ denna sida. Så kommer du att via arbete från Daniel Karlssson få en inbjudan till Google Hangout, så om du får förhinder att vara nere på Incontro så är detta ett ypperligt sätt att delta i eventet 


foto Daniel Karlsson

Foto Daniel Karlsson


Foto Anne Kekki

Kika gärna  på denna text om du funderar på att delta via Hangout någon gång Social media club Gbg, är de föregångare i att använda nätets teknik? 



Visst får vi det att fungera på plats, genom ett samspel där vi delar upp arbetsuppgifterna jag och Daniel. Som bilder visar så står Daniel för den tekniska biten och klarar det galant med sina kompetenser gällande utrustning samt vara huvudansvarig för Hangouts programvara.

Jag själv deltar som en gruppmedlem i Hangouten för att Daniel inte ska försöka göra allt själv. Hur den rollen ser ut är ju ju helt beroende på hur en är som individ, så sitter någon annan i denna roll så blir Hangouten skapad av den personen, så därför kommer mina privata åsikter om hur jag jobbar att beskrivas.
Jag gör valet att ta reda på vad individer som deltar i detta vill ha ut av sin närvaro med oss. Denna gång plockade jag in länkar som Maria Gustavsson lagt ut på Twitter gällande, Social Media Göteborg mobilt-LIVE at bambuser  för att önskemålet var detta. Det viktigaste för mig är att gruppen får jobba helt i sin egen takt,  jag driver ej på något för presterandets skull, utan ser mer vikt av att deltagare skall i denna grupp få samma känsla som vi har på eventet.

Av en tillfällighet så kunde jag fånga moderatorn Tomas Lindroth för att han kunde prata en stund med deltager i Hangout precis som han gick runt och samtalade med grupperna på plats. Detta lägger jag på minnet för det blev positivt inslag i vår grupp.

Viktigt för ett snabbt länkande in med frågorna i gruppen är att som Maria Gustavsson gör i Facebookinbjudan  skriva frågorna där som gäller för dagen. För mig var det att snabbt länka in det till nätgruppen. nice

Praktiskt
Tillgång till ström känner jag är viktig, tar bort en stressfaktor hos oss över våra batteriers tid mm.
Jag ska lära mig hur mitt nya Headset fungerar, fixade lite tekniska bekymmer med det.
Samt att hålla fokus på när jag ej ska störa redovisningar, det är learning by doing som gäller för mig.

Som kvinna på 54 år och nätaktivist så känner jag mig mycket nöjd och stolt över att vi får denna grupp att fungera tillsammans med ett event som sker i verkligheten. Jag tycker att tekniken verkligen kommer till fördel och nytta på detta sätt.
Så vad finns att säga mer än Tack till Social Media Club Göteborg som hänger och med ständigt befinner sig i utveckling. nice



Här får du en härlig snabbguide som IDG ger om hur en använder hangout praktiskt

Affärsmöten med dina kollegor eller kul videochatt med hela släkten. Nya Google Hangout är fullmatad med finesser för både nytta och nöje.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar