lördag 9 mars 2013

Fick REVA mig att kliva upp på Barrikaden?

Talare för Ung Pirat Göteborg Alex Rodallec foto Stefan Berglund   (CC-BY-NC) 
Som aktivist på nätet och i Göteborg har jag kämpat mot REVA för att vi gemensamt ska riva den och ta tillbaka vår integritet samt frihet att röra oss i samhället utan pass och leg kontroller. Frihet är en viktig bit i ett demokratiskt land som Sverige. Vi samlades idag igen i Göteborg, efter att vi redan haft en stor manifestation mot REVA. Jag valde att kliva upp aktivist och bla ropa slagord mm. Just när jag gör det känns det bara okej, för vi kämpar tvärpolitiskt för samma sak och vi gör det över organisations gränser samt politiska gränser. Vi var ett flertal från Ung pirat och Piratpartiet, Alex höll tal både på Engelska och Svenska. Samt övriga deltagare talade på Svenska samt Persiska eventuellt Arabiska med. Eftersom vi lever i ett multikulturellt land samt att talen hörs en bit bort, så tror jag vi når fler individer med budskapet Att riva REVA.

Det svåra för mig personligen är att jag kan tycka efteråt med en enorm självkritik att jag ej var lagom. Min insikt säger mig att en del tycker att det blir för mycket, en ska hålla tal och vara stillsam. Samt att andra vill ha full fart och fläkt, sedan kvittar det ju många vad en gör och det är ju okej med.

Som nätakivist fortsätter jag nu att vaka över REVA på nätet, jag tror med all den kraft som vi individer i Sverige visar nu så kan vi Riva REVA. Om du tror det med så kämpa på

foto Stefan Berglund  (CC-BY-NC) 

foto Stefan Berglund  (CC-BY-NC) 

foto Stefan Berglund  (CC-BY-NC) 

foto Stefan Berglund  (CC-BY-NC) 

foto Stefan Berglund  (CC-BY-NC) 


foto Anne Kekki  
Leif GW Persson om REVA
 Länkar in facebookeventen, för det finns bilder där, så kika in och titta , samt länkar in samma protestlista som finns i eventet:
Protestlista mot REVA, skriv på och SPRID!


GP skriver om dagens fredliga event i Göteborg REVA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar